my manifesto despre publicitatea pe blog

Ma scuzati, am amanat cat s-a putut sa ma bag in ciorba discutiilor despre bloggeri, piscotareala si publicitate platita. Au scris alti colegi de suferinta inaintea mea destul de elocvent on the subject. A scris, de exemplu, Simona aici. A scris si Adi Hadean, nu mai gasesc linkul, poate ma ajuta cineva. Ei, astazi am primit un comentariu care m-a uimit, despre cum blogul meu nu e al meu si eu nu sunt eu, ci o versiune a mea despletita de principii, pareri si, in general, coloana vertebrala. Caci, citez, “da-o incolo de treaba… doar lucrezi in domeniu si stii foarte bine cum stau lucrurile in marketing”. Asa ca am simtit nevoia sa scriu, intr-un post proaspat si separat de restul glumitelor pe care mi le permit pe-aici, urmatoarele chestii cat se poate de serioase:

  1. Postul de astazi nu e menit sa va goleasca credit cardurile in buzunarele gigantului Lidl. Nu este un post publicitar, nu este platit, nu ma vand pe taitei cu ou.
  2. Mentiunile recurente de branduri de pe blogul meu (sunt cateva, cred ca va ajung degetele de la o mana daca va apucati a le numara), sunt facute natural, din convingere si din experienta personala. Nu o sa ma autocenzurez si sa va spun ca mananc iaurt marca BIP, sau ca imi petrec duminicile perfecte intr-un local din BIP care se numeste BIP. Imi plac brandurile, imi plac, nu mi-e sila sa le mentionez. Imi place publicitatea bine facuta. Imi plac mult cativa oameni de PR din cei pe care am avut ocazia sa-i cunosc in ultimii ani si nu-mi plac deloc altii. Cred ca viata unui piarist care lucreaza cu bloggeri e lucru greu si pe alocuri scarbos. De aceea, evit sa ma port urat cu oricine ma contacteaza, pentru ca it sucks to be at the other end of the cow tail, ca sa zic asa, intre importantul client si egal de importantul blogger. Mereu mereu pastrez o abordare cinstita si fata de ei, si fata de voi, dar, more importantly, fata de mine. De aceea…
  3. Mi se par jignitoare insinuarile sau explicitele referiri la necuratele mele intentii fata de cei care ma citesc. Imi doresc, cu sinceritate va spun, ca toti cei carora asta am reusit sa le transmit in patru ani de blog sa-si ia bocceluta si sa plece spre pasuni mai verzi. Nu incurajez trollingul inflamat. Nu imi doresc o astfel de audienta.
  4. Posturile platite sunt marcate cu tagul si categoria Publicitate.
  5. Posturile care reprezinta opinia mea personala sau descriu experienta mea personala cu un brand cu care nu ma aflu in niciun fel de relatie comerciala sunt marcate cu tagul si categoria Reviews.

Nu vreau sa incep un flame war si nici nu ma iau foarte in serios cu treaba asta, dar intre o supa de linte si un rest de sandvis, m-am gandit sa share with the group acest disclaimer. Am scris cu convingerea ca cei care inteleg deja nu aveau nevoie de explicatii anyways, iar cei care gasesc comportamentul meu de blogger revoltator se vor autoselecta natural in urmatoarele cinci minute. Or so.

Comments off, doar de data asta:) Cheers!

Comments Off on my manifesto despre publicitatea pe blog

Comments are closed.

Back to top